2007. november 13., kedd

Óriásplakát helyzet Budapesten

Egy nagyon érdekes jelenségre lettem figyelmes a 3. kerületben járva. Éspedig a helyi önkormányzat vette végre a fáradtságot és felülmatricázta az összes engedély nélkül felállitott közterületi óriásplakát táblát - azaz felülragasztotta az azokon lévő hirdetéseket.

Mint a jobboldali fülön is irtam, sokáig foglalkoztam kommunikációval, marketinggel, igy jó rálátásom volt/némileg még van is, hogy a magyarországi óriásplakátok elég tetemes része (egyesek szerint 20-30%-a) jelenleg is illegálisan van kihelyezve. Na persze nem jelenti ez azt, hogy ne tudnának erről az önkormányzatok, de valószinűleg az illetékes, aki megtehetné, hogy módosit a helyzeten és eljuttatja a jogos tulajdonoshoz (azaz a választópolgárokhoz) a plakáthelyekért járó jogos bérleti dijat, kevésbé érdekelt ebben. Valószinűleg egy megvásárolhatatlan ember kerülhetett most a 3. kerületben ebbe a pozicióba - illetve ilyen esetekben szokták azt mondani, hogy nem ajánlottak neki eleget ;-) - igy fordulhatott elő, hogy ilyen brutális módon essenek egymásnak a felek.

A dolognak további pikantériája, hogy amennyiben az én cégemre ragasztott volna rá az önkormányzat olyan fehér matricát, hogy illegális a hirdetésem, én valószinűleg kártéritést is kérnék az óriásplakát helyet nekem nem olcsón bérbeadó cégtől, ugyanis az "egyszeri fogyasztó" joggal gondolhatná, hogy ezen akartam spórolni, illetve ha plakátolni feketén plakátolok, mi mást tehetek még illegálisan - azaz csorba esik a jó hirnevemen. Kiváncsi leszek, milyen következményei lesznek a dolognak - if any. :-(

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Abszolút egyetértek! Ha én hirdettem volna ott - nyilván jóhiszeműen -, mindenképp hitelrontásként értékelném ezt, és ezért egyértelműen az felelős, aki a reklámhelyet kiadta.

A 3. kerület Önkormányzata előtt pedig le a kalappal!