Kedden vásároltam a Körtérhez közel lévő Bird Computernél egy Abit IP35-ös alaplapot, amellyel pénteken kezdtem el foglalkozni, de furcsa dolgokat művelt: egy óra működés után kikapcsoltam a gépet, amelybe be lett szerelve (vacsora projekt volt), és mire a vacsorából visszatértem, nem éledt fel a gép. A rendszert tartalmazó diszk vizsgálatánál megállt az alaplap mindig, a diszkre gyanakodtam, mint hibára. Azonban amikor kiiktattam a diszket, a másik HDD keresésekor is ugyanez volt. A hab a tortán az volt, hogy az egyik bekapcsolás során már magához sem akart térni a gép – Megpörgette a processzorventillátort, aztán’ csend – és ugyanezt ismételte 5-6 másodperces időközökkel. Hülye nem vagyok a dolgokhoz, de azért pár ismerős véleményét kikértem – örültek nekem péntek este nagyon – de megállapításra került, hogy a diszkeknek kutya bajuk, használhatóak tökéletesen. Gondoltam szombaton majd visszaviszem az alaplapot, megállapítják, hogy tényleg nem jó, kicserélik, és ezt a kis kellemetlenséget leszámítva boldogan használhatom megújult belsejű gépem.
Szombaton délelőtt programom volt, mire oda értem volna, a bolt bezár – nem baj, még mindig pozitívan nekiindulva a dolgoknak – bár egy kissé már bosszankodva – másnap reggel a családi „készüljünk a karácsonyra bevásárlás” több felvonásos programot ott kezdem, megkapom a kicserélt alaplapot, és legfeljebb éjjel keveset alszom, de megcsinálom a dolgom, amit a cégnél hétfőre ígértem.
Boltba be – egy eladó van, vázolom Neki, hogy meghalt az alaplap, mi a hiba. Erre azt mondja, hogy a három napos cseréből kicsúsztam – naná, ezt én is tudom – és hogy neki el kell küldenie a nagykerbe’ az alaplapot, ott majd kiderítik, hogy hibás-e, és megnézik javítható-e. Ettől hirtelen levert a víz, mert én nem a nagykertől’ vettem az alaplapot, hanem a kiskertől’, és nekik kellene megállapítani, hogy nem működik – és mivel jugoszláv forrasztópálkával és a sarki elektronikai boltból vett alkatrészekkel nem javítható az alaplap, ennek más mód nem lévén – csere a megoldása. Hát nem így történt. Attól kaptam hirtelen frászt, hogy az eladó a fáradtságot sem vette, hogy megvizsgálja a lapot, hanem közölte, hogy 30 napon belül válaszolnak. Kértem, ugyan adják már meg a jogi képviselőjük elérhetőségét, mert itt – úgy látom - hosszabb kumitéra van kilátás, és majd az ügyvédek lelevelezik egymással, hogy kinek, mit kellett volna tennie, és majd meg is egyeznek, hogy kinek, mit kell tennie. Ezt az eladó megtagadta. Erre megjelent egy hölgy a pult mögött, aki megkérdezte az eladót, hogy mi a gond – eladó ecsetelte a gondot, erre a nő megkérdezte tőlem, hogy „Ön szerelte be az alaplapot, vagy szakember?”. Ez szerintem akkora bunkóság volt a részéről, ami nehezen felejthető – bár lehet, hogy annyira buta az illető hölgy, hogy azt sem tudta, mennyire volt tiszteletlen.
Namármost, ez, amit vettem egy alkatrész. Egyrészt sehol sem volt említve, hogy csak „szakember” szerelheti be – ilyesmit a jog amúgy sem ismer. Másrészt szövegelhettem volna a’ miatt is, hogy magyar nyelvű útmutató az nem nagyon volt a dobozban mellékelve, illetve azért is, mert nem bizonyosodott meg az eladó arról, hogy a cikk, amit nekem elad, működőképes.
A dologban a kellemetlen az, hogy azzal a géppel, amelyből most ez a lap hiányzik dolgoznom kellett volna hétvégén – a régi alkatrész családtagnak odaad, azt pedig mindenki látja, hogy a visszakéréshez pedig igazán pofa kellett volna. Nem beszélve olyan dolgokról, hogy közeleg a 12-edike, a közterheket is utalgatni kellene, amihez a program, és a hozzá tartozó hitelesítő kulcs az alaplap híján’ parlagon heverő gépben van. Arról is beszélhetnék, hogy két, rég keresett vasútmodell-szettet is lestem az ebay-en, amiről a kedves bolt miatt lecsúsztam….
Nem az a gond, hogy megdöglött az alaplap – előfordul, bár velem először – hanem az, hogy a bolt semmiféle konstruktivitást nem mutatott a probléma megoldása érdekében, arra sem vette a fáradtságot, hogy megvizsgálja a hibás eszközt, és a felelősséget egyből a nagykerre’ hárította. Sértő volt a hölgy hangneme is, de a legrosszabb az egészben, hogy mennek a napok, a gép használhatatlan – a bolt pedig ül a pénzemen.
Utólag – mikor máskor? – megnéztem a garanciális feltételeket a számlán, és elfogott a röhögés : 9. pont : „Sürgősségi eljárás keretében lehetőség van azonnali bevizsgálásra, a sürgősségi díj a vásárolt termék értékének 10%-a.”Tehát, magyarul, ahhoz hogy megnézzék, hogy az alaplap kaki-e, kellett volna a 30 ropis alaplap után 3ezret fizetnem…. Tehát, ha tejelek három ropit, akkor méltóztatnak cserélni, azonnal... ...ez akkor, ott, vasárnap délelőtt miért nem mondták ? Komment?
Szóval Bird Computer - kerüljétek el, mert igencsak madárnak néznek - vagy csak szakemberek menjenek - az informatikai mérnök nem az.... Asszem’ hazafele’ betérek egy másik boltba, és veszek egy alaplapot - remélem több szerencsém lesz.
Update : 10 után beszéltem a fentebb említett "hölgy"-gyel, és elmondta, nem történt semmi az ügyemben, a garanciális ügyintézés nem gyors. 30 nap, de örüljek, ha 15 napon belül kicserélik, és továbbra is erősködött, hogy nekem igenis meg kell a nagyker' reakcióját várnom, annak ellenére, hogy mint magánember, a kiskertől' vettem az alaplapot. Főnöke kapcsolását megtagadta, mert "öt perce nyitottunk, és tele a bolt", van különb dolguk is. Azért szívesen beszélnék a főnökével....
3 megjegyzés:
Hasonlóan jártam velük, azzal a különbséggel, hogy a 30 napos szöveg után felajánlották –mint a bolt extra szolgáltatását- hogy 10% ellenében bármire azonnal kicserélik az árut (bár a garancialevélen az állt: 1évig a telephelyen a szervízben, így azt gondolnám vagy tudják ott javítani, vagy nem, de ez a mondat szerintük tévedésből van ott:-). Kérdem én, ezek után milyen érdekük fűződik a gyors ügyintézéshez (annál több a lassúhoz). Tovább megyek, lehet, hogy azért jók az áraik, mert később több cikken is keresnek +10%-ot? Az én árum tök kuka volt és javíthatatlan, ezt kb 1 perc alatt meg lehetett volna állapítani, ha akarják. Szerencsére van a közelben korrekt, nagyobb árukészlettel rendelkező üzlet, pár százalékkel drágább talán pár cikk, de nem tízzel és nem is kell visszaviszegetni hozzájuk.
Sokat vásárolok a BIRD-nél de és soha nem volt velük gondom. Egysze volt hogy pár hónap működés utáűn az egyik kingmax ramom megadta magát. Bevittem hozzáluj és 10 nap múlva már meg is kaptam a cserét. A +10%-ot nekem is felajánlották de nem nekem ráért a memória, így ezt kihagytam. A +10% náluk egy plusz lehetőség és aki nem tud várni a cserére annak megérheti. Sok másik boltban is vásároltam már (AQUA, ALIEN) de ott sem cserélték soha a rossz termékeket.
Ti nagyon el vagytok tévedve gyerekek, egy másik számtech bolt lapjáról másolom be a dolgot, csak hogy kicsit összeszedettebb legyen a gondolat: A jótállás érvényesítésének átfutási ideje:
"A Ptk. 306. § (2) alapján a kijavítást, vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni. Erre a tényre a kötelezettnek fel kell hívnia a jogosult figyelmét. A 49/2003. GKM rendelet előírja, hogy a forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást, vagy kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezze.
Csereeszköz biztosításának lehetősége:
A Ptk. szavatossági rendelkezései úgy szólnak, hogy a jogosult elsősorban kijavítást, vagy kicserélést követelhet. A jogszabályok értelmében tehát nem kell csereeszközt biztosítani."
Nem tudom, hogy mit képzel magáról egy-egy fogyasztó? Csak azért mert valaki forgalmaz egy gyártónak a termékét, akkor neki mint a gyártó és a fogyasztó közti személy nyeljen le minden békát? Ne nevettessétek már ki magatokat. Már jó, hogy nem kávéval és ülőhellyel is szolgáljanak a várakozás idejére, mert 15 perc alatt lezongoráznak nektek mindent, mert összedőlt bennetek az egész világ! Kész vicc!
Megjegyzés küldése