2007. december 17., hétfő

Magyar Posta - mikor lesz már végre versenyhelyzet??


A mai napon meglátogattam egy postahivatalt. Érdekes élmény volt, kb. 15 perc sorbanállás (a bácsik-nénik még mindig adnak fel postai levelezőlapot - ennyit tanultam ma is) a semmiért. Van ugyanis a monopolhelyzetben lévő Postának egy szolgáltatása, melyet hasznosnak találtam és szerettem volna meghosszabbítani. Ez a levél átirányítás - ha az ember elköltözik, de elfoglalt, mint jómagam, nem kell, hogy mindenhol átjelentse azonnal a címét, elég, ha a leveleit irányítja át az új címére a régiről... (Egy külön bejegyzést ér meg a lakcímváltozás bejelntésének torturája egyes szolgáltatóknál, de erről esetleg tényleg majd később.)
Ott tartottam, hogy kivártam a sort, én következem. Elmondom, mit szeretnék, majd a pultnál lévő srác azt mondja, ezt meg kell kérdeznie, ők "csak egy ki posta". Megkérdezi: egy hónapra 800 Ft, de csak egész naptári hónapra tudom megrendelni a szolgáltatást, így is szeretném-e - azaz fizessem ki december 17-én a teljes díjat kevesebb mint fél hónapra. De ebbe még bele is mennék, csak, hogy ne kelljen még egyszer sorbaállnom, azonban most jön a lényeg. Azt mondom, hogy rendben, de akkor viszont nem csak egy, hanem rögtön három hónapra rendelném meg a szolgáltatást - bár ebben az esetben valami rejtélyes okból különben 2,700 Ft a díj - ezt valaki üzleti logikával meg tudja különben magyarázni, vagy szerintetek is csak a termékmarketinges nem tudott számolni? - de sajnos ezt december 17-én nem tudom megrendelni, ugyanis a szolgáltatásból 2 hónap már 2008-ban zajlana, nincs azonban meg még a 2008-as árlista. Kicsit eldurrant az agyam. Akkor most tök feleslegesen álltam sorban azért, mert valaki, akinek az lett volna a dolga, hogy időben kidolgozza és elfogadtassa a 2008-as árakat ezt jól nem csinálta meg a Postánál. Ezúton is köszönöm neki - és tényleg nagyon várom már, hogy liberalizálja már az állam a kézbesítési tevékenységet is!

Nincsenek megjegyzések: