2007. október 15., hétfő

Ismét a kalória - ami néha kevesebb, néha több


A következő történetet Vickx1 küldte be. Ez is legalább annyira (ha nem jobban) tanulságos, mint a korábbi kalóriás bejegyzés...

Csak van egy dolog ami már rég óta piszkál ez pedig a mélyen tisztelt mekdonálc egy új kezdeményezése mégpedig a http://mcdonaldsmenu.info jó multkorában megnéztem még is hogy gondolják mi kell nekem, nos elsőre gyanus volt de mondom lehet hülye vagyok és keverek valamit azért elöbb szétnézek mi hogy van, konkrétan a napi fehérje mennyiség volt az amire kiakadtam de azért akkor már megnéztem a kalóriát is. na már most mekdonálc infó szerint 2974kcal, másik helyen is megnéztem http://www.weborvos.hu/fogyokura/mennyi_on_napi_kaloriaigenye/46228/ aminek valahogy jobban hiszek ez pedig azt mondta 70kilóra és közepes aktivitásra hogy 2240kcal, és akkor mekdonálc infó kihangsúlyozza hogy a kapott értékek a súlytartásra vonatkoznak, ha fogyni szeretne akkor kérdezze orvosát. namármost azért napi plusz 700kcal azért hosszabb távon nem hiszem hogy a súlytartást szolgálja... de a lényeg az a napi fehérje, namármost ez a napi kb 100gramm (meki infó szerint 111gramm)fehérje ez egy anno fehérje lobbinak volt a része, amit ráadásul valami patkány kisérletekre alapult. azóta kiderül hogy számos betegség hozható összeföggésbe a túlzott fehérje bevitelel, és ugye itt konkrétan ugye a húson a lényeg, mekdonálcból fedezhető fehérje is asszem közel 95%ban számolhatunk állati fehérjével, mert nem túl nagy a választék hüvelyesek, olajos magvak, és hasonló növényi eredetű fehérjék tekintetében. na de a lényeg hogy ma már azt mondják hogy a napi 30gramm megfelelő de uram bocsá mondjuk legyen 50 és akkor senki nem szolhat semmit. nagy keresgélés közepette még rátaláltam egy olyanra is hogy 80kgos testépítőnek az edzésben tartáshoz kell napi 90-100gramm fehérje, na mármost a közepes aktivitás az nem hiszem hogy testépítést jelent nem beszélve a 10kg minuszról...
jó megnéztem az általánost is ott is igaz 60gramm fehérje de jó, mondjuk azt hogy oké. de akkor is, a mekdonálcnak úgy gondolom azért mégis a fiatalabb korosztály tizen huszon évesek a fő célpontjaik, és ez alatt az idő alatt kell minél többet beléjük tömni, amit ilyen kis félre informálással kicsit javítani is tudnak, azzal a címszóval hogy tudatosan étkezzen az ember és akkor enyhe csúsztatásokat rakunk bele a kikalkulált adatokba, nem biztos de hátha bejön és többet töm magába az ügyfél nekünk meg a kasszába.
lehet csak nálam számolta el magát nem tudom, de én simán el tudom hinni hogy ügyeskednek csöppet az emberek úgy is birkák, és ha nem is fog mindenki ezek szerint náluk fogyasztani, de mégis azért ők elhintik és ha már csak minden 16ik buzgó vásárló eszik az ő személyes adataik szerint már jól jártak.

Nincsenek megjegyzések: