2008. június 5., csütörtök

Az Unicredit Bank és a bankkártya díj esete


Mai történetünket "biborfa" küldte be. Kicsit hosszú, de mindenképp tanulságos!

Nem tudom, ki és hogyan áll a hitelkártyák használatával de én egy csapdába szaladtam bele. Apróságok, de bosszantóak! Történetem elején kezdem, ami egy nagyszerű ajánlattal kezdődött. Tavaly tavasszal kaptam egy levelet az Unicredit banktól, hogy a Lakáskassza partnereinek felajánlanak egy hitelkártyát, amit szabadon felhasználhatok bármilyen termék vásárlására, 200.000,- Ft hitelkerettel. Örültem neki, hisz bérből fizetésből élő ember lévén hónapról hónapra élek (10-től köv. hónap 10-ig), ugyanis akkor kapok fizetést, mint az emberek nagyobb százaléka. Szerencsére az elmúlt egy évben betudtam kis jövedelmemet osztani, így nem szorultam rá, hogy igénybe vegyem.

Mikor lejárt a kártyám - természetesen amit nem használtam és nem néztem a lejárat dátumát - kaptam a banktól egy szerelmes levelet, hogy 90 napig átvehetem az új kártyámat, ami 4.900,- Ft. Nem néztem sajnos a mellékelt forgalmi kivonatot, melyen fizetési határidő is volt. A fizetési határidő után mentem be a bankba, hogy átvegyem az új kártyámat.
Hangsúlyozom, minden forintom ki van számolva, nem készültem erre a kiadásra. Nagy duzzogva bementem a bankba, kifizettem.
Az nap mikor kifizettem, kaptam egy felszólító levelet, hogy tartozom, és fizessek. Nem foglalkoztam vele, letudtam, mivel kifizettem. Rá egy pár napra kaptam egy kivonatot melyen késedelmi díjat számolnak 2.500,- forintot, mert a fizetési határidőig nem fizettem. Elöntött a méreg, hogy miért írnak a levélben 90 napot, hogyha előbb be kell mennem a fizetési határidőig rendeznem kell. Mivel nem volt hóvége felé kidobandó 2.500,- forintom, így megvártam a fizetést és május 13-án szintén nagy duzzogva kifizettem az összeget. Természetesen a kivonaton fizetési határidő május 12. szerepelt pünkösd napja, így egy nap csúszásba estem. Mondtam is a pénztárosnak, hogy remélem nem fognak ezért késedelmi díjat számolni, mert nem jöttem be munkaszüneti napon befizetni. A pénztáros látta rajtam, hogy iszonyú mérges vagyok, így nem is reagálta le.

Na de most jön a poén. Kaptam egy újabb kivonatot, amin újabb késedelmi díjat, vagyis 2.500,-ft számoltak fel. Másnap megint bementem a bankba, hogy nézzenek már utána, de a kivonat hátulján is rajta van, hogy ha munkaszüneti napra esik a fiz.határidő, akkor a köv. munkanapon még be lehet fizetni. A banki alkalmazott rendes volt és mondta, hogy adjak egy telefonszámot utána néz. Szerencsére még aznap felhívott, hogy a bankfiók vezetőjével megbeszélte és eltekintenek a további késedelmi díjtól, de ezt azért számlázták ki, mert 1,- forint tartozásom volt. Hangsúlyozom, április végén befonták az egy forintot. De a bank azt az egy forintot is felfelé kerekíti, így öt forint tartozásom volt. Nagyon pozitív volt a fiók vezető részéről, hogy eltekintett a késedelmi díjtól. Kérdeztem a banki dolgozót, hogy be kell-e mennem valami papírt aláírni, vettek-e fel valamilyen jegyzőkönyvet, stb. Azt válaszolta, hogy a folyószámlámon törlik ezt a késedelmi díjat, de azért a kivonatok díját menjek be és fizessem ki. Természetesen, ha nincs késedelmi díjam, kivonatot sem kapok, de azért bementem. és kifizettem azt a pár száz forintot. Hisz dobtam már ki ennél többet is az ablakon.

Most ott tartok, hogy megfizettem az első és a második kártya díját, ami összesen 9.800,- + a késedelmi díj 2.500,- + a kivonatok díja 330,- forint. Ez összesen a nagy semmiért: 12.630,- forint. Természetesen a megélhetésemre szívesebben költöttem volna. Nem nagy összeg, tudom. De azért elgondolkozom azon, hogy kikre bízzuk a pénzünket! Ja és a vége a dolognak, hogy ha nem megyek be a kártyáért, a bank automatikusan megszünteti a számlámat. Ezt később tudtam meg.

A lényeg, hogy mikorra kifizettem a bank felé minden tartozásomat mérgemben a kártyámat is visszadobtam, hogy ilyen feltételek mellett nem kérem ezt a szolgáltatást. Az dolgozó elvette a kártyámat és még egy rohadt átvételi elismervényt sem adott. Az úton hazafelé gondolkoztam, hogy semmilyen papírom nincs arról, hogy én ezt a kártyát valakinek odaadtam. Az ember életében sok minden volt már, így másnap visszamentem és mondtam, hogy sajnálom de bizalmatlanná váltam, adjon egy fecnit arról, hogy tegnap itt hagytam a kártyám. Nem szeretnék fizetni a továbbiakban.
Lehet, hogy megsértettem vele egy embert, de tudnia kell, hogy a banki rendszerre, mint intézményre haragszom, nem rá!

Még egy apróság, ami még eszembe jutott, a fizetési határidőről. A bank úgy számol, hogy ha az elszámolási időszak vége tárgy hó 25, akkor az ha hétvégére esik, akkor az előtte lévő munkanapon készíti el a kivonatot, aminek a dátuma tárgy hó 23. A fizetési határidőt esetemben 15 napot 23. naptól számolja, ami a következő hónap 9. napjára esik. Szóval esélyem sincs arra, hogy fizetést megvárva kifizethessem az igénybe vett összeget. Így vagy kölcsön kérek, vagy fizetem a késedelmi díjat, ami nem kevés és a kamatokat. Röviden ennyit a kapitalista bank rendszerről. És csak egy csepp az "eligazodhatatlan" pénzügyi tengerben. Ezekbe bele lehet fulladni. Így is nagyon nehéz a megélhetés, de a bank még segítség helyett nyom rajtunk még egyet, hátha megfulladunk.

Jó ha az ember éber és figyel!

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Kedves "bíborfa"!

Ezuton szeretnék reagálni, levelére. Banki szakember vagyok és elolvasva levelét, azokra a tényekre jutottam, hogy a hibáztatási arány 40-60%! 40 az Ön része, 60 a Banké. Magyarázom miért!

Azt írta: "Mikor lejárt a kártyám - természetesen amit nem használtam és nem néztem a lejárat dátumát -" ez az első pont, ahol megállnék. Nem említette milyen kártyája járt le, amit nem használt, az is hitelkártya, vagy bankkártya volt. Abban az esetben is van kártyafizetési díj, ha a kártyáját nem használja, hiszen anno valamilyen körülmények közt azt igényelte. Attól függetlenül, hogy nem történt rajta forgalom 1 éven keresztül, annak a kártyának van kihelyezési díja! És bizony, ha az ember átvesz egy ilyet, el kell olvasni a szerződést, akkor nem lett volna az hogy nem látta a lejárat dátumát! Pénzügyeinkben felelősebbnek kell lenni, a Banknak meg több tájékoztatást kellene nyújtania!!

Az 1 Ft-os része a szövegben, valóban nevetséges! Ezt megértem!

Az Ön által leírt rész, melyben a Bank számolási technikáját elmondja, kiváló. Pontosan ezért kérdezik meg, illetve a kártyaszerződésben meg kell adni egy fizetési napot! Itt célszerű nem a fizetés megkapásának dátumát megadni, hanem egy vagy korábbi dátumot, és azt az összeget rajta hagyni, amit a bank várhatóan leemel, vagy egy későbbi időpontot, hogy a számolási napok csúszása -hétvége, ünnep- miatt, ilyen ne történhessen meg! Igen, ha ünnep, vagy hétvége az a nap, akkor a kivonatot a Bank mindíg előbb készíti el, mint utóbb!

Azért írtam az elején, hogy valamilyen szinten Ön is hibás, mert pont, hogy ebben a kapitalista, ahogy Ön foglalkozott nem engedhetjük meg magunknak, hogy egy szerződést ne olvassunk át, és a számok, dátumok megértéséhez, nem kell szakértőnek lenni! Sajnos ilyen világot, élünk, ahol nem lehet megbízni semmiben, ezért saját pénzügyi dolgainkra sokkal jobban oda kell figyelni!

Amiben pedig a Bank hibás, a nem megfelelő tájékoztatás, mert sok ember igénybe vesz szolgáltatásokat, lásd hitelkártya és a nem megfelelő tájékoztatás miatt, fogalma sincs hogy kell azokat használni. Kecsegtet mindenkit a bármire felhasználható összeg, amire a Magyarországi polgárok 70%-nak szüksége van, csak a használati dolgokat nem mondják el, és az ezzel járó dolgokra nem hívják fel a figyelmet!! Nagyon nagy hiba! Itt írja alá, meg itt, és ennyi!

Mindenesetre örültem, annak, hogy cikkét olvashattam, és vette a fáradságot, hogy írt!

Lilly

Bob írta...

A banki szakemberek ki vannak képezve
a hazudozásra.